Σελίδες

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο του Κ.Π.Ε. Ομηρούπολης Χίου: «Όταν η Φύση Δημιουργεί…Πολιτισμό»

Επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τις παρακάτω 1 & 3 θεματικές ενότητες του δικτύου
ΜΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΜΑΣΤΙΧΟΧΩΡΙΑ

1. Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΜΑΣΤΙΧΟΔΕΝΤΡΟΥ-ΜΑΣΤΙΧΑ

1.1. Το βιοτικό - αβιοτικό περιβάλλον
1.2. Φάσεις καλλιέργειας
1.3. Εργαλεία καλλιέργειας
1.4. Επεξεργασία προϊόντος
1.5. Μεταποίηση προϊόντος
1.6. Χρήσεις

3. Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΣΤΙΧΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣΤΙΧΟΧΩΡΙΑ

3.1. Γενικά
3.2. Άλλοτε και τώρα
3.3. Μαστιχοχώρια
3.4. Αρχιτεκτονική
3.5. Κοινωνική ζωή
3.6. Ήθη και έθιμα
3.7. Χοροί και τραγούδια
3.8. Τοπικές ενδυμασίες
3.9. Γλωσσικοί ιδιωματισμοί
3.10. Η μαστίχα στην καθημερινότητα
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ


          Συμμετέχοντας στο Δίκτυο « Όταν η φύση Δημιουργεί…Πολιτισμό » και υλοποιώντας Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συναφή με τους θεματικούς άξονες, στοχεύουμε, ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση να επιτύχουν τους παρακάτω στόχους:

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ
 Να γνωρίσουν την ποικιλία της χλωρίδας και της πανίδας στο νησί της Χίου ή/και του τόπου που εξετάζουν.
   Να ενημερωθούν για τις φάσεις παραδοσιακής καλλιέργειας των προϊόντων της Χίου ή/και του τόπου τους .
  Να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν στοιχεία της  λαϊκής μας παράδοσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, όσον αφορά τη σχέση τους με το περιβάλλον και τη φύση γενικότερα.
  Να μελετήσουν και να γνωρίσουν τα στοιχεία της σε διάφορους τομείς (Αρχιτεκτονική, κατοικία, ένδυση, διατροφή, υγεία, επαγγέλματα, ασχολίες, θρησκεία, ήθη, έθιμα και τέχνη, ντοπιολαλιά, ιδιωματισμοί)
  Να συγκρίνουν το χθες με το σήμερα και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα – προτάσεις.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ
  Να κατανοήσουν το ρόλο του αβιοτικού περιβάλλοντος (έδαφος, κλίμα, νερό).
   Να αναγνωρίσουν τη σχέση των παραγόμενων προϊόντων με την οικονομία και τον τρόπο ζωής της παραδοσιακής αλλά και της σύγχρονης  κοινωνίας του νησιού και του τόπου τους.
   Να διερευνήσουν την αλληλεξάρτηση της παραγωγικής διαδικασίας των προϊόντων από τη φύση με την αειφορική διαχείριση και αξιοποίησή τους από τον άνθρωπο της παραδοσιακής αλλά και της σύγχρονης κοινωνίας.
  Να κατανοήσουν τη διαχρονική εξέλιξη του ρόλου της παραγωγικής διαδικασίας στην αυτονόμηση της παραδοσιακής αλλά και της σύγχρονης κοινωνίας.
  Να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεπίδρασης φυσικού περιβάλλοντος, λαϊκής παράδοσης και πολιτιστικής κληρονομιάς, η οποία θα συμβάλλει αποφασιστικά στην προστασία, διατήρηση και αξιοποίηση των ιδιαίτερων  περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών στοιχείων κάθε τόπου, με αειφορική κατεύθυνση και προοπτική.


ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΙ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ
 Να συνεργαστούν στη δυναμική της ομάδας.
  Να οικοδομήσουν σχέσεις συνεργασίας διαφορετικών σχολείων και περιοχών μέσα από το επικοινωνιακό πλαίσιο του Εθνικού Θεματικού Δικτύου.
  Να αναπτύξουν την ικανότητα ανταλλαγής απόψεων και εργασίας σε ομάδες δια ζώσης ή μέσω τηλεδιάσκεψης στις ετήσιες συναντήσεις του Δικτύου.
  Να εξοικειωθούν στη δημιουργική δράση μέσα από τα εργαστήρια, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία του Δικτύου.
  Να υιοθετήσουν τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος και να δημιουργήσουν προοπτικές αειφόρου ανάπτυξης.
 Να συμβάλουν θετικά στη διατήρηση της φυσιογνωμίας της λαϊκής  παράδοσης και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.  

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ
  Να μετατραπούν σε φορείς διάχυσης των εμπειριών τους στην τοπική κοινωνία και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
   Να αναπτύξουν ικανότητα λήψεως αποφάσεων και δημιουργικής παρέμβασης.
  Να προσδώσουν αξία στον απλό τρόπο ζωής των ανθρώπων της υπαίθρου.


ΑΥΤΟΜΟΡΦΩΤΙΚΟΙ-ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ
 Να αναγνωρίσουν την ομορφιά της φύσης.
 Να αναγνωρίσουν την αξία της λαϊκής τέχνης και να σχηματίσουν πρότυπα μοντέλα  αισθητικής.
 Να αναπτύσσουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
 Να χειρίζονται γεωργικά εργαλεία απαραίτητα για την καλλιέργεια της γης και τη συγκομιδή των προϊόντων.
  Να μεταποιούν φυσικά προϊόντα.
  Να μάθουν να χρησιμοποιούν τις  νέες τεχνολογίες στις εργασίες τους και στο πεδίο, καθώς και να επικοινωνούν διαδικτυακά με τις άλλες Περιβαλλοντικές Ομάδες που συμμετέχουν στο Δίκτυο.
  Να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των εργασιών τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου